Інструкції з безпеки життєдіяльності при проведенні первинного інструктажу та виконанні лабораторних робіт у 7-11 класах

 



ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом директора школи

№___ від «___» _________20__р.

ІНСТРУКЦІЯ № ___

для проведення

первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів у

навчальних кабінетах та класних кімнатах

І. Загальні положення

1. Інструкція первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів в навчальних кабінетах та класних кімнатах поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу.

2. Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять заняття в даному кабінеті чи класній кімнаті.

3. Первинний інструктаж з учнями проводить завідуючий кабінетом, класний керівник на початку кожного семестру.

4. Сумлінно дотримуйтесь Правил для учнів ______ школи, правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.

5. Парти, столи, стільці та інші меблі у приміщенні повинні встановлені так, щоб проходи та виходи з кабінетів були вільними.

6. Під час перерв черговий з числа учнів слідкує за поведінкою учнів та підготовкою кабінету чи класної кімнати до уроку.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.

2. Забороняється використовувати електрообладнання із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті рідини, , обгортати папером або тканиною електричні лампи.

3. Не користуйтесь несправними меблями чи обладнанням.

4. Під час використання електрообладнання, перевірте їх справність, наявність і надійність кріплення захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.

5. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу учителя.

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи

1. Виконуйте тільки ту роботу, яку доручив учитель.

2. Під час використання електрообладнання не дозволяється:

- використовувати кабелі і проводи з пошкодженою ізоляцією, що втратила захисні властивості;

- переносити ввімкнені прилади, ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;

- залишати без нагляду ввімкнені в електромережу нагрівні прилади, обладнання;

- користуватися пошкодженими та несправними розетками, вмикачами, світильниками, іншими електроприладами;

- застосовувати побутові електронагрівальні прилади (праски, кип’ятильники, чайники, калорифери, тощо);

- застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ, щодо переносних електропроводів.

3. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.

4. Під час роботи в кабінеті не пийте води і не вживайте їжу.

5. Забороняється виходити з приміщення під час заняття без дозволу учителя.

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи:

1. Після закінчення занять в кабінеті чи класній кімнаті вимкніть електроприлади, освітлення.

2. Приведіть в порядок робоче місце, приберіть сміття.

3. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

4. Під час перерв дотримуйтесь загальношкільних правил поведінки, пересувайтесь спокійно без різких рухів.

5. Під час вологого прибирання необхідно вийти з приміщення. Заходити до класної кімнати чи кабінету дозволяється після повного висихання підлоги.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях:

1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення. Повідомте про це учителя чи адміністрацію школи

2. Не усувайте несправностей електромережі і електрообладнання самостійно.

3. В разі виникнення пожежі необхідно терміново повідомити вчителя, або зателефонувати за номером 101.

4. При евакуації з закладу дотримуватися дисципліни, не панікувати, не відлучатися від учителя, який проводить урок за розкладом.

5. У разі травмування необхідно терміново повідомити вчителя, класного керівника, або медичного працівника.

6. У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно приступити до надання першої долікарської допомоги: проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця, негайно викликати за телефоном 103 швидку медичну допомогу.

 

Інструкцію розробив

відповідальний з ОП школи: Прізвище Ініціали____

 

 

 

 

(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності 1

при виконанні лабораторних робіт у 7 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

1.      Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.

2.      Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин і газів.

3.      Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

Робота зі склом (скляним посудом).

3.1.  Користуйтеся мензурками, колбами, трубками, які мають оплавлені краї.

3.2.  Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.3.  Не допускайте різних змін температури і механічних ударів виробів зі скла.

3.4.  Не збирайте уламки хімічного скла голими руками. Користуйтеся щіткою і совком.

3.5.  Не пробуйте на смак рідин, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.6.  Опускайте тверді тіла в мензурку на міцній нитці, щоб не розбити мензурки.

 IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                     (підпис)                   (ПІП)

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності 2

при виконанні лабораторних робіт у 7 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

4.      Визначення періоду обертання тіла.

5.      Дослідження коливань нитяного маятника.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2.   Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.

3.3.   Не допускайте падіння важків, бо це може привести до травми руки чи ноги.

3.4.   Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Розберіть установку.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                         (підпис)                   (ПІП)

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності 3

при виконанні лабораторних робіт у 7 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

6. Вимірювання маси тіл.

7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин).

8. Дослідження пружних властивостей тіл.

9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

10. З`ясування умов плавання тіла.

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

Робота зі склом (скляним посудом).

3.1.        Користуйтеся мензурками, колбами, трубками, які мають оплавлені краї.

3.2.        Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.3.        Не допускайте різних змін температури і механічних ударів виробів зі скла.

3.4.        Не збирайте уламки хімічного скла голими руками. Користуйтеся щіткою і совком.

3.5.        Не пробуйте на смак рідин, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.6.        Опускайте тверді тіла в мензурку на міцній нитці, щоб не розбити мензурки.

a.    Правила зважування:

3.7.        Користуючись терезами, не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів.

3.8.        Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, жирні, гарячі тіла, не насипайте сипучі речовини.

3.9.        Дрібні гирі беріть тільки пінцетом.

3.10.     Зважуване тіло і важки опускайте на шальки обережно.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

4.4.   Терези переносьте тільки в неробочому стані.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності 4

при виконанні лабораторних робіт у 7 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

11. Вивчення умови рівноваги важеля.

12. Визначення ККД простого механізму.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.    Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2.   Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3.   Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.4.   Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.5.   Слідкуйте за кріпленням бруска з важками при визначенні сили тертя і порівняння її з вагою. Уникайте їх падіння, бо це може привести до травми руки чи ноги.

a.      Правила роботи з важелем:

3.6.   Обережно зрівноважте важіль за допомогою гайок, що містяться на його кінцях.

3.7.   Підвішуйте тягарці до плечей важеля так, щоб він не обертався навколо осі і не вдарив вас.

3.8. Обережно підвішуйте динамометр до важеля, щоб важки не зірвалися з плеча важеля (підтримуючи його рукою).

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Зніміть важки, притримуючи важіль руками.

4.2.   Зніміть важіль і важки, складіть їх у коробку.

4.3.   Зніміть зі штатива прикріплені на ньому підручні інструменти та прилади.

4.4.   Складіть обладнання так, як воно було до початку роботи.

4.5.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя, він надасть першу медичну допомогу або направить у медпункт.

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №5

при виконанні лабораторних робіт у 8 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

1.      Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.

2.      Визначення питомої теплоємності речовини.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Забороняється брати прилади та посудину з гарячою рідиною незахищеними руками з метою попередження опіку.

3.2.   Забороняється користуватися бензином, як пальним до спиртівки. Користуйтеся сухим спиртом.

3.3.   Перевірте, чи немає тріщин на пробірці, термометрі, хімічній склянці (або хімічному стакані).

3.4.   Скляний посуд (мензурки, пробірки) закріплюйте в лапці штатива за допомогою смужки паперу.

3.5.  Слідкуйте, щоб на сухий спирт не попала вода, бо при запалюванні він буде розтріскуватися і розлітатися в різні боки, що може призвести до опіків.

3.6.  Гасіть сухий спирт за допомогою спеціального ковпачка або металевого стакана від калориметра.

3.7.   Не нахиляйтеся над полум’ям.

3.8.   Забороняється пробувати на смак рідини, які використовуються в дослідах.

3.9.   Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.

3.10.  Обережно поводьтеся із запаленою свічкою, щоб не одержати опіків і не викликати пожежі.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Повідомте вчителя про закінчення роботи.

4.2. Дайте можливість приладам охолонути і складіть їх в такому порядку, в якому вони були до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При виявленні пожежі відразу повідомити вчителя.

5.3. При порушенні правил безпеки, травмуванні негайно зверніться до вчителя.

 

 Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №6

до лабораторних робіт у 8 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

3.      Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.

4.      Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.

5.      Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.

 І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Вірно вмикайте прилади: амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно, дотримуйтеся полярності “+”,  “–”, вказаної на них.

3.3.   Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.4. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5.   Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6.   Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7.   Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.8.   Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.9.   Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.10. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.11.   Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.12.    При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.13.    При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтесь опіків.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2.   Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі незвичного звуку, запаху паленого негайно припинити роботу і повідомити вчителя.

5.3. При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомити учителя.

 

 Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №7

до лабораторних робіт у 9 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

1.      Складання  та випробовування електромагніту. 

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2.   Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.3. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.4.   Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.5.   Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.6.   Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.7.   Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.8.   Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.9. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

 IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2.   Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі незвичного звуку, запаху паленого негайно припинити роботу і повідомити вчителя.

5.3. При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомити учителя.

 

 Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №8

до лабораторних робіт у 9 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

2.   Спостереження явища електромагнітної індукції.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Розміщуйте прилади (амперметри, вольтметри) так, щоб зручно було читати їх покази.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2.   При вмиканні приладів (амперметра, вольтметра) дотримуйтеся полярності “+”, “–”, вказаної на них.

3.3.   Склавши електричне коло, перевірте надійність кріплень провідників.

3.4.   Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.5.   Наявність напруги в колі перевіряйте тільки відповідними приладами.

3.6.   Не виконуйте ніяких перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.7. При виявленні несправності в електричному колі чи пристрої, що перебуває під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.8.   Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалі.

3.9.   Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Вимкніть джерело живлення, розберіть електричне коло.

4.2.   Складіть прилади в такому порядку, як вони були складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі запаху паленого, при пожежі негайно припинити роботу, вимкнути електроживлення і повідомити вчителя.

5.3. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 

 Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №9

до лабораторних робіт у 9 класі

Фронтальні лабораторні роботи 

3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.

4.  Дослідження заломлення світла. 

5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя

2.4.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Обережно поводьтеся з дзеркалами, скляними пластинками, лінзами, лампочками, щоб їх не розбити.

3.2. Не торкайтесь скляної поверхні дзеркал, скляних пластинок, лінз руками (бо на руках завжди є жир).

3.3. Користуючись гострими предметами, уникайте пошкодження рук або інших частин тіла.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

5.2. Не збирайте уламки скла голими руками. Користуйтеся щіткою  і совком.

 

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 

(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №10

до лабораторних робіт у 9 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя

2.4.  Не  залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Користуючись комп'ютером, генератором звукової частоти дотримуйтесь правил техніки безпеки при роботі з електричними приладами.

3.2. Використовуйте молоточок камертона лише за призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

5.2. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.3. При порушенні правил безпеки, травмуванні негайно зверніться до вчителя.

  

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №11

до лабораторних робіт у 9 класі

Фронтальна лабораторна робота.

7.  Вивчення закону збереження механічної енергії.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя

2.4.  Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність.

2.5.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2. Забороняється розтягувати динамометр руками та перевантажувати його.

3.3. Добре закріплюйте гуму в штативі і обережно підвішуйте тягарці.

3.4. Не розтягуйте гумовий джгут руками.

3.5. Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.6. Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Розберіть установку.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При отриманні травм, порушенні правил безпеки звернутися до вчителя.

   

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 

 


(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №12

до лабораторних робіт у 10 класі

Фронтальні лабораторні роботи: 

1.      Визначення прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху.

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність.

2.4.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2.  Добре закріплюйте жолоб в штативі і обережно відпускайте кулю.

3.3.   Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.4.   Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Розберіть установку.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При отриманні травм, порушенні правил безпеки звернутися до вчителя.

 

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП) 



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №13

до лабораторних робіт у 10 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

2.   Вивчення руху тіла по колу.

3.  Дослідження руху зв’язаних тіл.

4.  Визначення центра мас плоскої пластини двома способами.

5.    Дослідження коливань нитяного маятника. 

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність.

2.4.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2.   Добре закріплюйте нитку в штативі і обережно підвішуйте тягарці.

3.3. Забороняється розтягувати динамометр руками та перевантажувати його.

3.3.  Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.4.   Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Розберіть установку.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При отриманні травм, порушенні правил безпеки звернутися до вчителя.

 

                                                                                                                            

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №14

до лабораторних робіт у 10 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

6.      Дослідження ізопроцесів у газах.

7.      Вимірювання відносної вологості повітря.

8.    Визначення поверхневого натягу рідин

 

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Закріплюйте скляний посуд в лапці штатива за допомогою клаптика картону.

3.2.   Користуйтеся мензурками, трубками, пробірками, що мають оплавлені краї.

3.3.   Забороняється пробувати на смак рідини, які використовуються в дослідах.

3.4.   Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.

3.5.   Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.2.   При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При отриманні травм, опіків припинити роботу і звернутися до вчителя.

5.3. При виявленні несправності, напруги на корпусі обладнання чи інших дефектів роботи необхідно припинити роботу, вимкнути електроживлення, повідомити вчителя.

 
Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП) 



(ПОВНА НАЗВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

НАКАЗ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від ____________________ № ______

ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності №15

до лабораторних робіт у 10 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

9.  Визначення модуля пружності (модуля Юнга)  речовини. 

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність

2.4.   Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.  Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2.   Забороняється розтягувати динамометр руками та перевантажувати його.

3.3.   Добре закріплюйте гуму в штативі і обережно підвішуйте тягарці.

3.4.   Не розтягуйте гумовий джгут руками.

3.5.   Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.6.   Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

 IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.  Розберіть установку.

4.2.  Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3.  При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

 V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При отриманні травм, порушенні правил безпеки звернутися до вчителя.

 

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                    (підпис)                   (ПІП) 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №16

до лабораторних робіт у 11 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

1.   Перевірка законів послідовного і паралельного з'єднання провідників.  

2.     Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела.

3.   Визначення температурного коефіцієнта опору металу (напівпровідника)

4.     Вимірювання індуктивності котушки..

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Розміщуйте прилади (амперметри, вольтметри) так, щоб зручно було читати їх покази.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.   Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2.   При вмиканні приладів (амперметра, вольтметра) дотримуйтеся полярності “+”, “–”, вказаної на них.

3.3.   Склавши електричне коло, перевірте надійність кріплень провідників.

3.4.   Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.5.   Наявність напруги в колі перевіряйте тільки відповідними приладами.

3.6.   Не виконуйте ніяких перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.7.  При виявленні несправності в електричному колі чи пристрої, що перебуває під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.8.   Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалі.

3.9.   Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Вимкніть джерело живлення, розберіть електричне коло.

4.2.   Складіть прилади в такому порядку, як вони були складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі запаху паленого, при пожежі негайно припинити роботу, вимкнути електроживлення і повідомити вчителя.

5.3. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)

 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №17

до лабораторних робіт у 11 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

5.  Дослідження заломлення світла.

6.  Визначення оптичної сили лінзи та системи лінз.

7.  Визначення довжини світлової хвилі

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність.

2.4.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.5.  Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.  Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2.  При роботі з оптичними приладами не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).

3.3.   Обережно поводьтеся з лінзами і лампочкою, щоб не розбити їх.

3.4.  Будьте обережні зі скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.

3.5.  Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками).

3.6.  Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 
Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП) 



(повна назва загальноосвітнього навчального закладу)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ _____________________________

(посада роботодавця і найменування закладу)

від __________________________

інструкція з безпеки життєдіяльності №18

до лабораторних робіт у 11 класі

Фронтальні лабораторні роботи:

1.      Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями. 

І. Загальні положення

1.1.  Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.   Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.   Приберіть все зайве зі столу.

2.3.   Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.   Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1.  Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

3.2.  Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.   

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1.   Приберіть своє робоче місце.

4.2.   Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 

Зав. кабінетом                        _______________    _________________________

                                             (підпис)                                                  (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

Керівник служби охорони праці підприємства    ___________            __________________

                                                                                        (підпис)                   (ПІП)